onsdag 2 december 2009

Hemma igen...

Hemkommen idag efter min andra operation. Denna gång cholestestom på vänster öra. Vi trodde det kunde tas i ett tidigt skede,men tydligen hade det avancerat rejält på insidan. Hela ansiktsnerven var blottad och inga konstgjorda/tillfälliga hörselben vågades byggas upp. Vi får se hur fort jag kommer tillbaka på jobbet denna gången. Usch...det är så jobbigt och det värsta är att bli sövd och sedan vakna upp. Vetskapen av att må konstant illa och kräkas. Inte våga vända på sig för att bli yr och spy. Som tur är, är det fort övergående och redan morgonen efter känns allt bättre. Nu är det bara total stillhet i ett par tre veckor som gäller. Det är också jobbigt. Bara och sitta och läsa, tiden är så långsam.
Samtidigt tänker jag på hur skall det bli i framtiden. Hur många operationer kommer jag att behöva ? Ytterligare två stycken vet jag, men blir det fler ? Usch jag vill inte tänka tanken...
Fakta och orsak till Cholesteatom, från Karolinska Sjh.

Inga kommentarer: